Bestuursleden en diverse commissieleden beschikken over een email adres op het domein van die Leythe. rettizroov @dieleythe.nl en zo.
Door gebruik te maken van dit email adres voor je communicatie op basis van je (bestuurs-) functie, bereiken we minstens vier zaken:
- Scheiding van privé en functie email
- Leden kunnen gewoon naar de functie mailen, ook als je wordt opgevolgt
- Je opvolger kan je mail verleden raadplegen
- Staat netjes, zeker naar buitenstaanders
Mede om bovenstaande redenen, is dit ook gewoon beleid van de vereniging
Om te beginnen, sinds 15-2-2024 gebruiken we Microsoft office 365. Dit betekend dat je nog maar één inlog zal gebruiken, namelijk jouw persoonlijke inlog. Van daar uit kan je alle gedeelde mailboxen gebruiken, waar je recht op hebt.
De eerste optie voor het gebruik van een verenigings email adres, is de webmail. Ga naar https://office.com/
Log in met het email adres, en het wachtwoord dat je hebt gekregen. Daarna schakel je over naar de gedeelde mailbox die je wilt gebruiken.
Het best werkt dit met outlook. Mogelijk heb je al outlook door school of werk, of op basis van een eigen office 365 account. Op deze outlook kan je ook je die Leythe email gebruiken. Gedeelde mailboxen verschijnen vanzelf.
Op de mobiele telefoon, kan je de outlook app installeren. Dit is in het gebruik wel zo makkelijk, je hoeft dan niet steeds in te loggen. Wel moet je zelf de gedeelde mailboxen eenmalig toevoegen.
Meer informatie over het gebruik lees je in onze eigen handleiding. Daarnaast verwijzen we graag naar:
Handleiding instellen Microsoft Authenticator
Mocht je in een commissie zitten, maar je hebt geen toegang, mail dan even naar het bestuurslid waar je met de commissie onder valt, en laat je even aanmelden voor deze commissie.
Bij technische problemen kan je mailen met webmaster